Waarom deelnemen aan de pop.pas?

Wat zijn de gebruikcijfers van de Pop.pas? Welke voordelen heb ik al handelaar? Welke voordelen hebben mijn klanten?

Gebruikscijfers

De stad stimuleert het lokaal kopen aan de hand van een eigen loyaliteitskaart genaamd de ‘Pop.pas’ en een eigen cadeaubon genaamd de ‘Pop.kado’. In 2023 namen 81 horeca- en handelszaken deel aan dit initiatief.

Met de Pop.pas kunnen inwoners punten verzamelen en deze inruilen tijdens acties bij verschillende handelaars. De Pop.pas kent momenteel 5.304 actieve gebruikers en werd in 2023 135.764 keer gescand. Iedere week worden er drie winnaars getrokken die een Pop.kado winnen t.w.v €100 of €50.

Met de Pop.kado kunnen klanten betalen bij de verschillende deelnemende horeca- en handelszaken. In 2023 werd er voor €107.450 gekocht aan Pop.kado’s.[1]

Deelnemende horeca- en handelszaken:

  • 2019: 59 deelnemers (betalend)
  • 2020: 112 deelnemers (gratis)
  • 2021: 112 deelnemers (gratis)
  • 2022: 74 deelnemers (betalend)
  • 2023: 81 deelnemers (betalend)

Verkochte Pop.kado’s:

  • 2019: € 62.136
  • 2020: € 781.873*
  • 2021: € 84.308
  • 2022: € 119.224
  • 2023: € 107.450

*Tijdens de coronaperiode kregen alle gezinnen via het relanceplan een gratis Pop.kado t.w.v. €20.

Wat kan de klant met de Pop.pas en Pop.kado bij mij?

Met de Pop.pas kunnen klanten bij jou Pop.punten en Pop.kansen verzamelen.

  • De pop.punten kunnen ze sparen en inwisselen tijdens acties.
  • Uit de Pop.kansen worden er iedere week 3 winnaars getrokken die een Pop.kado winnen van 100 euro of 50 euro en dit samen voor een bedrag van 250 euro.

Met de Pop.kado kunnen klanten betalen bij jou.

  • Pop.kado’s kunnen aangekocht worden bij dienst toerisme, de bibliotheek en online
  • De uitbetaling van de gebruikte pop.kado’s gebeurt tweewekelijks.

Aan de Pop.pas kan je ook jouw eigen klantenkaart koppelen. 

  • Klanten kunnen naast Pop.punten en Pop.kansen ook punten verzamelen alleen voor uw handelszaak, indien u dat wenst. 
  • Zo hebben de klanten, maar één loyaliteitskaart nodig. 

Voordelen voor jou

  • Klantenbinding en uitbreiding klantenbestand door middel van gegevens van de Pop.pas.
  • Doe je met de Pop.pas een actie, kun je nieuwe klanten aantrekken die veel Pop.punten gespaard hebben.
  • Er is de mogelijkheid om een eigen klantenkaart aan de Pop.pas te binden.
  • Extra in de kijker worden geplaatst op de website, sociale media en tablets van andere deelnemende handelaars. 
  • Jaarlijks is er meer dan 100.000 euro aan Pop.kado’s in omloop.
    • Deze kunnen enkel gebruikt worden bij de deelnemers.

Naar top