Reglement

Hier vind je een voorbeeld overeenkomst terug tussen de VZW Hop-On! en de deelnemende zaak aan de Pop.pas en Pop.kado.

Overeenkomst betreffende de deelname aan de Pop.Pas en Pop.Kado 

TUSSEN
VZW Ondernemen@Hoppeland
Grote Markt 1
8970 Poperinge
BE0820.653.751
Vertegenwoordigd door mevr. Sharon Boussery, afgevaardigd bestuurder,
Partij enerzijds,


EN

Met als adres ….
Vertegenwoordigd door:
Ondernemingsnummer:
Partij anderzijds,


Wordt het volgende overeengekomen.


Voorwerp van de overeenkomst:
De vzw Hop-On!, economisch agentschap van de stad Poperinge en hierna 
partij enerzijds genoemd, is eigenaar van en beheert onder de naam Pop.Pas een 
commercieel loyauteitsysteem met als doel het behouden en versterken van de 
klantengetrouwheid van de klanten van en de bezoekers aan de Poperinge handels – en 
horecazaken. Aan de Pop.Pas is tevens een systeem van cadeaubonnen verbonden onder de naam, Pop.Kado, waarbij kopers van een cadeaubon deze kunnen schenken en de ontvanger van de cadeaubon hiermee aankopen kan doen in een deelnemende handels –of horecazaak.


De klant is houder van een kaart, Pop.Pas of Pop.Kado genaamd, die hij of zij kan scannen aan de tablet in de handels- of horecazaak om aldus per transactie (aankoopsessie) een winstkans en een Pop.Punt te bekomen. Het Pop.Punt kan ingeruild worden tegen een voordeel, hetzij de deelname aan een door partij enerzijds georganiseerde tombola of commerciële actie, hetzij een door de partij anderzijds zonder verplichting en naar vrije keuze te geven voordeel. Partij enerzijds organiseert op regelmatige basis een tombolatrekking d.m.v. een digitaal tombolasysteem, waaraan de klant kan deelnemen in verhouding tot het aantal te bekomen winstkansen. 

Met deze overeenkomst neemt partij anderzijds deel aan dit systeem van Pop.Pas en 
Pop.Kado onder de hiernavolgende voorwaarden. 

Engagementen van partij enerzijds:
Partij enerzijds is eigenaar van en beheert het volledige systeem van Pop.Pas en Pop.Kado.


Zij staat in voor:

  • Het afsluiten van de nodige overeenkomsten tot het verwerven en onderhouden van 
    de nodige hard – en software.
  • Het aanleveren van de nodige hardware en kaarten.
  • Bijstand in eerste lijn aan de deelnemende handelaar.
  • Het organiseren van de tombola volgens een vaste regelmaat, waarbij de winnaar(s) een Pop.Kado kan (kunnen) winnen.
  • Het organiseren van een aantal commerciële acties ter ondersteuning en ter promotie van het systeem.
  • Het verkopen van Pop.Kado’s en de financiële verrichtingen tot uitbetaling van de 
    ingeleverde Pop.Kado aan de ondernemer.

Partij anderzijds staat in voor:

  • Het zichtbaar plaatsen van de tablet in de handels – of horecazaak.
  • Het actief stimuleren van de klanten tot het scannen van hun Pop.Pas.
  • Het promoten en uitreiken van nieuwe Pop.Passen.
  • Het betalen van de hierna bepaalde vergoeding.
  • Het aannemen van een loyale houding ten aanzien van de volledige werking van het 
    systeem.


Partij anderzijds beslist naar vrije keuze om deel te nemen aan een door partij enerzijds 
aangeboden actie of om aanvullend een bepaalde voordeel toe te kennen aan de klant dan wel om een eigen klantenkaartsysteem hieraan te koppelen. 


Prijzen en betaling:
Overeenkomst van 1 jaar: €24 per maand
Overeenkomst van 2 jaar: €23 per maand
(prijzen exclusief btw)


Aan het begin van elk kwartaal maakt partij enerzijds aan partij anderzijds een digitale 
factuur over. De factuur wordt door de partij anderzijds betaald binnen de maand na 
ontvangst.


De partij anderzijds kan kiezen voor de betaling via bankdomiciliëring of via 
bankoverschrijving. De aankondiging van het innen via domiciliering gebeurt minstens 14 
dagen vooraf tenzij anders afgesproken met de deelnemende handelaars.


Terugbetaling in welke vorm dan ook is niet mogelijk. Laattijdige betaling of niet betaling
kan na ingebrekestelling leiden tot het beëindigen van de overeenkomst. Vanaf de 
ingebrekestelling is de wettelijke rente verschuldigd en is een schadebeding van toepassing van 10%.

Uitbetalen Pop.Kado:
De vzw Hop-On! betaalt tweewekelijks de bedragen van de verzilverde 
Pop.Kado’s uit. Dit gebeurt door middel van een elektronische overschrijving op de door 
partij anderzijds opgegeven bankrekening.


Hardware en toebehoren:
In de maandelijkse kostprijs voor de Pop.Pas en de Pop.Kado zit het gebruik van één tablet en basisstandhouder inbegrepen. Deze worden in bruikleen gegeven aan partij anderzijds .Indien er een extra tablet, standhouder of een ander type standhouder noodzakelijk is, kan deze bekomen worden via de partij enerzijds. De kostprijs voor het gebruik hiervan berekend op maandbasis en toegevoegd aan de overeengekomen maandelijkse kostprijs. 


Indien partij anderzijds kiest om op eigen basis een extra of ander type van standhouder 
aan te kopen, kan hij een beroep doen op de expertise van partij enerzijds.


De kostprijs voor een extra tablet is €10 per maand (incl. een basisstandhouder).


Partij anderzijds zorgt als goede huisvader voor de ter beschikking gestelde tablet(s).


De tablet mag enkel gebruikt worden voor de Pop.Pas en de Pop.Kado. Bij problemen met de tablet mag de technieker de tablet steeds terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

De tablet heeft een garantie van 36 maanden. Volgende problemen of breuken zijn evenwel uitgesloten van de garantie:
- Softwareproblemen;
- Breuk aan de behuizing en/of lcd-scherm van het toestel;
- Beschadiging van de laadconnector van de tablet;
- Vermindering van de capaciteit van de batterij in het toestel gedurende de 
gebruiksperiode;
- Beschadiging door onoordeelkundig gebruik van de tablet.


Indien bovenstaande problemen of breuken zich toch voordoen, ontvangt partij anderzijds
binnen de 7 dagen een nieuwe tablet en moet partij anderzijds de restwaarde (aantal 
maanden normaal nog te gebruiken x €10, met een maximum van €100) van de tablet 
terugbetalen.

Indien de schade binnen de garantie valt, ontvangt partij anderzijds binnen de 7 dagen 
een nieuwe tablet.

Data:
De universele data die voortvloeien uit de software zijn de eigendom van de vzw 
Ondernemen@Hoppeland.
Duur en verlenging van de overeenkomst:
De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van 1 of 2 jaar, afhankelijk van wat
partij anderzijds hierboven heeft aangekruist, startende vanaf de eerst volgende maand wanneer de tablet werd geïnstalleerd. De overeenkomst wordt telkens stilzwijgend verlengd voor één jaar, tenzij één van beide 
partijen minstens drie maanden voor het einde van de overeenkomst de overeenkomst 
opzegt.

Een opzegging lopende de overeengekomen duur is niet mogelijk.


Beëindiging van de overeenkomst in hoofde van of door partij anderzijds:
Behoudens opzegging, zoals hierboven bepaald, neemt de overeenkomst van rechtswege en met onmiddellijke ingang een einde bij faillissement van of het aanvragen van 
bescherming tegen schuldeisers door partij anderzijds. Bij stopzetting van de handels – of 
horecazaak neemt de overeenkomst een einde de eerste dag van de maand na de 
effectieve sluiting. Een stopzetting van de handels – of horecazaak wordt met kennisgeving van de datum van stopzetting schriftelijk meegedeeld aan partij enerzijds.

Bij het beëindigen van de overeenkomst brengt partij anderzijds de gebruikte tablet (incl. 
staander en andere toebehoren) binnen de week na het einde van de overeenkomst binnen bij partij enerzijds (via de dienst Lokale Economie, Grote Markt 1, 8970 Poperinge).

Beëindiging van de overeenkomst door partij enerzijds:
Partij enerzijds kan om redenen van algemeen belang het Pop.Passysteem beëindigen en stopzetten. Redenen van algemeen belang kunnen zijn: een sterke daling van het aantal 
deelnemende handels – of horecazaken, een grote terugval in deelnemende klanten of van het aantal transacties, het opduiken van nieuwe systemen of technologieën, door de 
overheid opgelegde nieuwe wet – of regelgeving, …


In de beslissing tot stopzetting wordt de reden van algemeen belang gemotiveerd. Partij 
enerzijds verbindt tot het voorstellen en naleven van een redelijke uitdooftermijn, waarbij 
iedereen in algemene zin voldoende tijd krijgt om zijn punten in te wisselen dan wel zijn 
Pop.kado in te ruilen.


Vragen/problemen:


Bij vragen en/of problemen rond de software en/of de hardware (tablets) contacteert partij 
anderzijds in eerste instantie partij enerzijds (via lokale.economie@poperinge.be of 057 
34 66 93) die de eerstelijnsbijstand verzorgd. Partij enerzijds is bereikbaar tijdens de 
kantooruren (maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16 uur).


Indien de partij enerzijds de vraag en/of het probleem niet kan oplossen, zal zij contact 
opnemen met de aanbieder van de software en/of de hardware (tablets) voor het verhelpen van de vraag en/of het probleem. De aanbieder van de software is bereikbaar tijdens de kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur. De aanbieder van de hardware (tablets) is bereikbaar tijdens volgende momenten: op maandag van 13.30 tot 18.30 uur en van dinsdag tot en met vrijdag van 9.30 tot 12 uur en van 13.30 tot 18.30 
uur. Partij anderzijds kan in geen geval rechtstreeks contact opnemen met de aanbieder 
van de software en/of hardware.

Geldigheid van de verbintenissen:
Mocht blijken dat de één of andere bepaling in deze overeenkomst als ongeldig of onwettig beschouwd worden, dan blijven de andere bepalingen onverkort van toepassing. De vernietiging van één bepaling kan niet leiden tot de vernietiging van de volledige 
overeenkomst. 


Geschillen:

Beide partijen proberen in geval van een ontstane betwisting in eerste instantie het geschil minnelijk op te lossen.


In geval dit niet mogelijk blijkt, zijn de rechtbanken in het arrondissement West –
Vlaanderen, afdeling Ieper, bevoegd om van dit geschil kennis te nemen. Het Belgisch 
recht is van toepassing.



Naar top